fogie

(名詞) 上了年紀的人 (elderly person)。

  • Who will take care of fogies? (誰來照顧上了年紀的人呢?)

dog-and-pony show

(名詞) 商品展示;商品宣傳 (sales pitch)。

  • My company has asked me to do a dog-and-pony show about the new product in the exhibition next week. (公司要我下週在展覽會上進行新產品的展示和宣傳)

 

the dog’s bollocks

名詞 - 複數型) (英俚) 最好、最佳、最棒的事物。

  • My new mobile phone is state-of-the-art – the dog’s bollocks. (我的新手機是最新型的 - 是最棒的產品)
  • His speech was the dog’s bollocks. (他的演說最棒)

solid

(形容詞) 很棒的,極佳的 (cool, awesome)。

  • That movie was solid. (那部電影很好看)

(名詞) 幫忙;恩惠 (favor)。Do someone a solid = do someone a favor.

  • Do me a solid and hand me that newspaper. (幫我個忙,把那份報紙遞給我)

crib midget

(名詞) 沒大沒小的小孩;規矩不好的小孩;討人厭的小孩。

  • I saw that woman walking around yesterday with four crib midgets! (我昨天看見那個女人帶著四個規矩不好的小孩走來走去!)
arrow
arrow
    全站熱搜

    trsunited 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()