close

寒流來了,只想耍廢、睡到自然醒!懶得上健身房,還想大吃火鍋?

冬天還有聖誕節,到處都是情侶在放閃,我受夠冬天了,夏天什麼時候來!你的呼喊,我們都明白,這些超實用冬季英文口頭禪,趕快學起來卡實在!

1.外面冷死了,我只想耍廢。
It’s freezing outside, I just want to veg out at home.

2.這天氣使人難以起床,所以明天上班可別睡過頭。
The cold night makes it a tough task to get out of bed in the mornings, so don’t oversleep tomorrow!

※補充:sleep over 和 oversleep 不一樣你知道嗎?這篇文章幫你整理好了!

【道地英文】sleep over 不是「睡過頭」!那賴床、起床氣、補眠、愛睏的英文你會說嗎?每天都用得到的各種「睡覺」和「起床」英文片語!

3.我每天都想睡到自然醒。
I want to sleep in everyday.

4.因為明天寒流要來了,誰都別阻止我窩在舒適的家裡。

Since the arrival of the cold current tomorrow, nobody could stop me from staying in my cozy home.

5.天氣這麼冷,好想吃火鍋!
It’s so cold, I really want to have hot pot!

6.我完全不想冒著寒風去健身房,結果就是爆肥!
I have absolutely no intention of going to the gym in the cold, which led to a huge amount of weight gain.

7.我聖誕節不想出門以免看情侶們放閃。
I don’t want to go outside on Christmas in case of seeing couples engaging in PDA.

PDA:Public Display of Affection

8.孤單、寂寞、覺得冷,我的真命天女/子尚未出現。
I am lonely, isolated, and cold. Yet I’m still waiting for my dream girl /Mr. Right.

9.今年過年你要出國旅行還是回老家團圓?
Would you go abroad for vacation or go back home in Chinese New Year?

10.我受夠冬天了,夏天怎麼還不來。
I’m sick of winter, and summer is still so far away.

文章轉自{商業週刊}

arrow
arrow
    全站熱搜

    trsunited 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()