close

聯合翻譯 引用自 英語之家 http://englishhome.org/mixed-conditionals.html

 

現在條件句 + 未來條件句

例句:

  • If I didn’t have so much vacation time, I wouldn’t go with you on the cruise to Pescadores next week. (如果我沒有很多休假時間,下週我就不會跟你乘船去澎湖度假) - 但我有很多休假時間,所以下週我將跟你乘船去澎湖度假。
  • If Connie were more creative, the company would send her to Seoul to work on the new advertising campaign. (如果康妮更有創造力,公司將派她到首爾參與新廣告活動的作業) - 但康妮不是很有創造力,所以公司不會派她到首爾參與這項廣告活動。
  • If Benjamin weren’t so nice, he wouldn’t be tutoring you in math tonight. (如果班傑明人沒有這麼好,今晚他就不會當你的數學家教) - 但班傑明人夠好,所以今晚他將當你的數學家教。

未來條件句 + 過去條件句

例句:

  • If I weren’t going on my business trip next week, I would have accepted that invitation. (如果下週我沒有要出差,我早已接受那項邀請) - 但下週我要出差,而這就是我沒有接受那項邀請的原因。
  • If my parents weren’t coming this weekend, I would have planned a trip just for the two of us to the Great Wall of China. (如果我的父母親這個週末沒有要來,我早就規劃一趟只有我們兩人的中國長城之旅) - 但我的父母親這個週末要來,而這就是我沒有為我們兩人規劃中國長城之旅的原因。
  • If Lori weren’t making us a big dinner tonight, I would have suggested that we go to that nice Italian restaurant. (如果今晚羅莉沒有要為我們準備一頓豐盛的晚餐,我早就建議我們上那家很棒的義大利餐廳) - 但今晚羅莉要為我們準備一頓豐盛的晚餐,而這就是我沒有建議我們上那家義大利餐廳的原因。

未來條件句 + 現在條件句

例句:

  • If I were going to that concert tonight, I would be very excited. (如果今晚我要去聽那場演唱會,我會很興奮) - 但今晚我不去聽那場演唱會,而這就是我現在沒有很興奮的原因。
  • If Ava were giving a speech tomorrow, she would be very nervous. (如果明天艾娃要演講,她會很緊張) - 但明天艾娃沒有要演講,而這就是她現在並不緊張的原因。
  • If Louis didn’t come with us to the Sahara Desert, everyone would be very disappointed. (如果路易士不跟我們一起去撒哈拉沙漠,每個人都會很失望) - 但路易士將跟我們一起去撒哈拉沙漠,而這就是每個人現在都很高興的原因。  

 

聯合翻譯 引用自 英語之家 http://englishhome.org/mixed-conditionals.html

arrow
arrow
    全站熱搜

    trsunited 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()