close

最近一個月內才認識的俄羅斯女生若晴,印象最深的就是她常說睡覺浪費時間。這一個月內大家一起拍了很多好玩的影片,但天下沒有不散的筵席,時間到了還是得先短暫的分開......她對台灣有哪些感想呢?一起來聽聽!

 

「如果你有勇氣敢說『再見』,那人生將會幫你帶來新的『哈囉』!」—保羅·科爾賀
“If you are brave enough to say “goodbye”, life will reward you with a new “hello”.”- Paulo Coehlo -

 
 

大家好!我叫若晴
Hi, my name is Alina.

我是最怕冷的俄國人
I’m a Russian who’s afraid of cold.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

我來台灣大概四個月了,我在政大學中文
I’ve been to Taiwan for almost four months. I’m learning Chinese at NCCU.

我為什麼來台灣?
Why did I come to Taiwan?

 

俄羅斯跟台灣的差異

 

「大街上可以看到老人運動...很幸福!」

 

去年我從大陸回國(俄羅斯)
I went back to Russian from China last year.

我們的大學教授問我要不要再去中國留學一次
My professor asked if I wanted to go back to China to study again.

那時候就想說
So I was thinking.

我將來如果要當個優秀的翻譯家
If I would like to become a remarkable translator.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

應該要學好不同的文化和同一種語言的差別
I’d have to experience both cultures and understand the differences between simplified and traditional Chinese characters.

所以我一定要試試看台灣
Therefore, I have to go to Taiwan.

我覺得俄羅斯跟台灣有一個很大的差別
There’s a big difference between Russia and Taiwan.

是早上在大街上可以看到很多老人家在運動
I can see many elderly people exercising in the morning.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

我覺得很幸福,也很難能可貴
It’s not only blissful but also very rare and commendable.

因為在俄羅斯剛好相反
Because it’s opposite in Russia.

我看過很多老人家,年紀大了都不出門活動
I’ve seen many old Russian people who don’t like to go out.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

大部份的人看起來比較冷漠
Most Russians look cold and detached.

 

 

所以我很好奇台灣為什麼有這樣子的條件,但是我們沒有
That’s why I’m curious what brings joy to these Taiwanese people and how come it’s not the same in Russia.

(希望普丁不會看「不要鬧」)
(I hope Putin doesn’t watch this channel.)

 
 

 

俄羅斯正妹最愛的「亞洲男神」是他!

 

常常有人問我到底喜歡什麼樣的亞洲男生
People often ask me what type of Asian guys I’m attracted to.

我最喜歡的亞洲男子是老子
My favorite Asian guy is Laozi.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

一個月之前我第一次接觸到道德經
About a month ago, I was first introduced to Tao Te Ching.

裡面的內容真是讓我大開眼界
This book has definitely widened my horizon.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

沒想到裡面的道理跟我追求的人生態度非常一致
That our perspectives about the goal of spiritual practice for the human being are quite similar to one each other.

世界上竟然有這麼了解我的男人
I can’t believe that there’s a man who would understand me like that.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

如果有機會的話
If there was ever a chance.

我真想回到春秋時代跟老子談一場轟轟烈烈的戀愛
I wish I could go back to The Spring and Autumn period and have an epic relationship with Laozi.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

將來我希望用自己的力量,把老子的著作翻譯成更好的俄文
In the future, I hope I can translate Laozi’s writings into better Russian.

 

來台4個月愛上台灣》俄國正妹:街上看到很多老人運動...很幸福!俄羅斯看不到
 

 

讓俄羅斯人也能體會「無為而無不為」的境界
So more Russian can experience Laozi’s The goal of spiritual practice for the human being is the attainment of this purely natural way of behaving, as when the planets revolve around the sun. The planets effortlessly do this revolving without any sort of control, force or attempt to revolve themselves, instead engaging in effortless and spontaneous movement.

當你們看到這個影片,我已經回俄羅斯去賺回台灣念書的學費了!
When you see this video, I have gone back to Russia already.

本文獲「不要鬧工作室」授權轉載,原文:俄羅斯正妹捨不得的台灣: Laozi Was the Hottest Asian Man Alive

本文轉自 {商業週刊}

arrow
arrow
    全站熱搜

    trsunited 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()